Halaman

Ahad, 27 Mac 2011

Hasil yang lumayan..hahaha!

hahahahaha..dah lama aku mancing ikan dekat Melaka ni..semalam baru la boleh dikatakan ada umphh!hahaha..sebab sebelum ni aku g mancing susah giler nak dapat ikan-ikan macam ni..huuu..ketam nipah pun ada jugak,dah la yang tengah bersalin kulit..sedap woo,balik tu terus buat megi..rasa isi ketam nipah ni memang perghhhhh! manis giler!haha..ni gambarnye:


..ketam nipah..


..close-up..

hehe..lepas tu macam-macam lagi la dapat ikan..ikan gemang 3 ekor,ikan kitang 2 ekor(bahasa luar aku xtau panggil ape..heee..),ikan gelama 1 ekor..kira memang rezeki la malam tu..aku mancing dengan kawan-kawan aku dan abang aku je..tempatnya dekat muara Pulau Gadong,Klebang,Melaka..esoknya hantar kedai,upah kedai la suruh goreng bercili..heee..thank you Allah!


best!


dah jadi lauk..hehe..

Tiada ulasan: