Halaman

Khamis, 19 April 2012

Haruan Ada Di Mana-Mana..

A'kum..
lama dah tak dapat haruan..kelmarin saja2 je casting sebab gian dan geram tengok tilapia banyak gila kat dalam saluran depan rumah akak aku..kat nilai..tak tau lak ada saiz kasar kat dalam saluran yang airnya tak lebih buku lali aku..hahaha..

kelmarin pergi rumah akak sebab nak jumpa mak aku..mak aku nak naik flight ari jumaat pagi dengan adik dia pergi buat umrah..sambil tunggu mak aku sampai tu aku casting la dulu dengan di temani abang aku..dia tak boleh mancing,so jadi photographer aku la jawabnya..:P


ni guna umpan fly..geram aku tengok tilapia macam beras banyak..
sayang sebab fly hook kasar sangat..


melompat2 haruan lepas hook up..ingatkan tilapia saiz bagak dah makan..:P


set yang dipakai..Shimano Metanium MG DC/Abu Garcia Hornet Stinger 8-16lb..
Hi-Seas Grand Slam 20lb/FluoroCarbon YGK Castman 20lb..


haruan ni selamat di CNR kan balik..

lepas ni nak cari spinning ultralight la pulak..
dah target fantasista deez 2-8lb..hornet stinger atau bass beat..
reel ultegra c3000(bleh aku wat main kat laut jugak..iyo dok?)

Tiada ulasan: